Free As in Freedom

Thursday, June 21, 2007

Interview with Behdad

بهداد اسفهبد، ۲۵ ساله، دانشجوی ایرانی ساکن شهر تورنتو کانادا، کارمند شرکت Redhat و عضو هیئت مدیره بنیاد گنوم است. بی‌شک وی یکی از فعالترین، موثرترین و موفق‌ترین توسعه دهندگان نرم‌افزارهای آزاد و متن‌باز برای کاربران فارسی و عربی زبان است.
کاربران ایرانی که امروزه بدون مشکل و براحتی می‌توانند زبان فارسی را در میزکارهای لینوکس خود داشته باشند، می‌بایست بدانند که این امکان فراهم نمیشد، مگر با تلاشها و کدنویسی‌های شبانه‌روزی بهداد و همکارانش.
دومین شماره پشت صحنه اجتماع کاربران ایرانی لینوکس و نرم‌افزارهای آزاد به گفتگو با این ایرانی موفق اختصاص یافته است که امیدواریم از مطالعه آن لذت ببرید.

این گفتگوی جذاب و خواندنی را اینجا مطالعه نمائيد.
http://wiki.hezardastan.org/BIOSC/BehdadEsfahbod

پ.ن ۱. این گفتگو بعد کلی وقت انجام شد! قرار بود پیش از سال باشه و بتونیم چند دقیقه‌ای تو یه کافه با بهداد باشیم ولی خوب نشد، بالاخره تو ایران ۱۰۰۱ نفر هستند که بهداد باید ببیندشون ولی امیدوارم بزودی این اتفاق بیفته!‌ از مصاحبت این چند وقته با بهداد خیلی لذت بردم و براش صمیمانه آروزی موفقیت میکنم!

پ.ن ۲. یه عکس فوق‌العاده برام فرستاده که داره از یه هواپیمای تفریحی و از یه ارتفاع خیلی زیاد میپره پایین. من که کف کردم... اگه اجازه انتشار عمومی بهم بده میگذارمش اینجا که شما هم حالشو ببرید ;-)

نوشته شده توسط مهدی حسن‌پور در ساعت 11:36 AM | ارسال نظر