Free As in Freedom

Wednesday, June 01, 2005

یک مقاله


الان داشتم یه نگاهی به شماره جدید ماهنامه شبکه «شماره ۵۴» میانداختم که مقاله ای از میثاق محمدی با عنوان «به دنیای Live Linux خوش آمدید» نظرم رو جلب کرد... من فقط قسمت ۱۴ این مقاله رو خوندم و البته هرچی به مغزم فشار آوردم نتونستم حتی یک جمله قابل قبول تو این بخش مقاله پیدا کنم... قضاوت راجع به بقیه بخشهاش با سایر دوستان

نقل از ماهنامه شبکه شماره ۵۴ :

« ۱۴. برای طرفداران Gnome
Ubuntu یک نام آفریقایی و به معنای تفسیر روح انسانیت است. یک سی دی Live مبتنی بر دبیان و Debian Sarge . ویژگی این توزیع استفاده از محیط گرافیکی Gnome و برنامه های کاربردی تحت این محیط گرافیکی است و از KDE و برنامه های این محیط خبری نیست.
اگر به محیط Gnome عادت دارید این توزیع محبوب شما خواهد بود. Ubuntu یک سی دی Live کامل است و کلیه برنامه هایی را که نیاز دارید را در خود دارد. ابزارهای گرافیکی٬ مالتی مدیا٬ چند رسانه ای٬ اینترنت٬ برنامه های اداری و مدیریتی این توزیع به سرعت روزآمد میشود و از پایداری٬ سریع الاجرا بودن و سبکی سود می برد.»

قابل ذکره که Ubuntu یک سی دی قابل نصبه که نسخه Live هم داره٬ مبتنی بر Debian Sid است٬ دارای یک نسخه همکار به نام Kubuntu است که محیط گرافیکی KDE دارد٬ از ابزارهای مالتی مدیا و بسیاری ابزارهای چند رسانه ای و ... در این توزیع خبری نیست و باید به صورت جداگانه باید نصب شوند.

نوشته شده توسط مهدی حسن‌پور در ساعت 3:33 PM | ارسال نظر