Free As in Freedom

Monday, July 25, 2005

اطلاعیه ثبت نام نیروهای استشهادی


نشريه «پرتو سخن» وابسته به مؤسسه تحت مديريت آيت‌الله مصباح يزدی، در دو شماره پياپی خود اقدام به درج اطلاعيه رسمی برای تشكيل لشكرهاي ويژه انجام عمليات‌های استشهادی در سراسر كشور كرده است. در متن اطلاعيه به سازماندهی و آموزش نيروهای داوطلب اشاره شده و هدف لشكرهای استشهادی را «حراست از كيان اسلام» و «دفاع از اسلام» عنوان كرده است.
اقدام نشريه نام‌برده از سوی محافل و رسانه‌های غربی كه از مدتها پيش، جمهوری اسلامی را به حمايت و دست داشتن در عمليات‌های انفجاری متهم می‌كردند، مورد توجه شديدی قرار گرفته است. اين اقدام، در وضعيتی صورت می‌گيرد كه پس از انفجارهای لندن و مصر، تمركز شديدی بر اين‌گونه اقدامات در افكار عمومی جهان به وجود آمده است.
با توجه به استفاده مؤسسه پژوهشی امام خمينی(ره) از بودجه دولتی، اقدام نشريه نام‌برده می‌تواند، مورد سوءاستفاده محافل بيگانه قرار گيرد. انتشار اين اطلاعيه، هم‌زمان با انتشار برخی اخبار غيررسمی مبنی بر آغاز جمع‌آوری مدارک پرونده تروريسم عليه ايران و جايگزينی اين پرونده به جای پرونده هسته‌ای، موجب افزايش حساسيت‌ها نسبت به اقدام مذكور شده است. ادبيات اطلاعيه مذكور كه از واژه‌هایی چون «كيان اسلام» و «دفاع از اسلام» كه در سال های اخير معمولا در بيانيه و اظهارات سران «القاعده» مورد استفاده قرار می‌گيرد، بر ابهامات اقدام مذكور افزوده است.

نقل از بازتاب

نوشته شده توسط مهدی حسن‌پور در ساعت 12:08 AM | ارسال نظر