Free As in Freedom

Friday, July 08, 2005

New Ubuntu Foundation Announced


بنیاد Ubuntu تاسیس شد.

بنیاد Ubuntu در تاریخ ۱ جولای ۲۰۰۵ با سرمایه اولیه ۱۰ میلیون دلار برای اطمینان دادن به کاربران در ادامه روند رو به رشد این پروژه و ایجاد یک بستر قانونی در جهت حمایت از پروژه های متعدد دیگر تاسیس شد.
بنیاد Ubuntu با استخدام و به کارگیری اعضای فعال جامعه توسعه دهندگان Ubuntu به توسعه دهندگان و کاربران اطمینان کامل میدهد که این توزیع همچنان به روند رو به رشد خود ادامه داده و پشتیبانی طولانی تری از توزیعهای منتشر شده خود خواهد داشت. به عنوان اولین قدم٬ بنیاد Ubuntu اعلام کرده است که از نسخه 6.04 خود که در آوریل ۲۰۰۶ منتشر خواهد شد٬ ۳ سال پشتیبانی برای کاربران خانگی و ۵ سال پشتیبانی برای سرویس دهنده ها خواهد داشت.

Mark Shuttleworth بنیانگذار و سرمایه گذار این بنیاد از شرکت Canonial که کاملا از پیشرفتهای چشمگیر Ubuntu ذوق زده شده است٬ همچنین اعلام کرده اعتقاد به ارایه نرم افزار رایگان و غیر تجاری قلب تپنده پروژه Ubuntu است و شعار ما همواره ارایه نرم افزار غیر تجاری و رایگان همراه با خدمات و پشتیبانی طولانی مدت (به اندازه نرم افزارهای تجاری) خواهد بود. وی اعلام کرده ما با جلب نظر کمک کنندگان عمومی و مردمی به انتشار Ubuntu و ارایه پشتیبانی طولانی مدت به صورت کاملا رایگان ادامه خواهیم داد.
Benjamin Mako Hill از اعضای این بنیاد نیز اعلام کرده است : نرم افزارهای رایگان توسط متخصصین داوطلب در سراسر دنیا که وقت و انرژی خود را برای گسترش این فرهنگ به صورت رایگان در اختیار مردم دنیا قرار میدهند توسعه میابند - و اینک هدف اصلی ما این است و به همگان اطمینان می دهیم که میتوانند بهترین استفاده را از حاصل زحمات این گروههای داوطب به صورت کاملا رایگان ببرند.

و ادامه داستان...

نوشته شده توسط مهدی حسن‌پور در ساعت 8:49 PM | ارسال نظر