Free As in Freedom

Monday, October 17, 2005

ميثاق وزيران و امام زمان به جمکران رفت


پيش از اين همواره در داستان ها مرز خيال و واقعيت به هم مي ريخت و حالا در هيأت دولت جمهوري اسلامي ايران. اين روزها خبرهايي از هيأت دولت به گوش مي رسد که باور کردنش سخت است؛ اما واقعيت دارد.

چندي پيش در نشست هيأت دولت که به رياست پرويز داوودي معاون اول رييس جمهور برگزار شده بود، ميثاق نامه اي را با امام زمان تدوين و به امضاي وزيران رسيد.

در آغاز نشست، داوودي به وزيران پيشنهاد داد همان گونه که ميثاق نامه اي بين آن ها و احمدي نژاد تدوين و به امضا رسيد، بايد وزرا ميثاق نامه اي نيز با امام زمان بنويسند. اين پيشنهاد با موافقت اعضای کابينه روبه رو شده و در همان نشست درباره مفاد آن مورد بحث قرار گرفت. در نهايت، ميثاق نامه اي تدوين شد و اعضاي هيأت دولت آن را امضا کردند. از آن جايي که گفته شد هر ميثاق نامه دو طرف دارد، سپس اين پرسش پيش آمد که امضاي آن حضرت [عج] چه مي شود؟

هيأت دولت در اين زمينه نيز تمهيدي انديشيد و صفار هرندي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي مأمور بردن نامه خدمت امام زمان شد. وی شب جمعه بعد نامه امضا شده اعضای کابينه را به جمکران برد و در چاهي انداخت که زائران نامه ها و حاجاتشان را مي اندازند.

اين در حالي است که به فاصله اندکي از تصميم گيري درباره اين ميثاق نامه هيأت وزيران، همزمان با نيمه شعبان [سالروز تولد امام زمان] دولت هفت ميليارد تومان براي اطعام زائران مسجد جمکران تصويب کرد.

روزي که پيشنهاد اختصاص بودجه براي اطعام زائران مسجد جمکران در هيأت دولت مطرح شد، رحمتي وزير راه با ارائه گزارشي از وضعيت جاده منتهي به جمکران، آن جاده را پر خطر و خراب توصيف کرد و پيشنهاد داد از آن جا که در صندوق نذورات مسجد جمکران به اندازه کافی پول جمع آوری برای هزينه اطعام زائران جمع آوری می شود، اين بودجه به مصرف ساختن جاده منتهی به جمکران برسد. بنا به گزارش هائی که همان زمان در يکی از خبرگزاری ها منتشر شد پيشنهاد رحمتي با واکنش تند رييس جمهور روبه رو شد و به وي گفت مثل اين که رسوبات دولت هاي قبلي در ذهن شما مانده است. احمدي نژاد تأکيد کرد که ما براي جاده ساختن نيامده ايم و نبايد بودجه درباره امام زمان با واکنش هاي اين چنيني مواجه شود؛ و بعد اضافه کرد که ما هر چه داريم از امام زمان داريم .

اما از همه اين ها تأمل برانگيزتر، آن است که برخي از چهره هاي افراطي نزديک به رييس جمهور که مدام از آماده شدن زمينه ظهور امام زمان سخن مي گويند، به صراحت اين زمينه سازي را به ماجراي پرونده هسته اي ايران مرتبط مي دانند. بنا بر اخبار موثق، اينان در نشست هاي خصوصي مختلف به تأکيد می گويند که مقاومت در برابر فشارهاي جهاني و اصرار بر حق برخورداري از نيروي هسته اي، يکي از راه هاي فراهم کردن زمينه ظهور آقاست .

گفتمان رايج شده در دولت جديد در ارتباط با مقوله امام زمان را برخي تحليلگران به رابطه ويژه ميان رييس جمهور و مصباح يزدي و گرايش هاي مصباح و شاگردان او نسبت مي دهند. به ويژه آن که اين گروه، به گونه اي بي سابقه در هيأت دولت و تيم مشاوران و مديران نهاد رياست جمهوري قرار گرفته اند.

نقل از روز

نوشته شده توسط مهدی حسن‌پور در ساعت 10:59 PM | ارسال نظر