Free As in Freedom

Thursday, October 13, 2005

سکس و فلسفه مخملباف در اسکار


فيلم جديد مخملباف از تاجيكستان به اسكار معرفي مي شود. اين فيلم كه آخرين ساخته اين فيلمساز محسوب مي‌شود، داستان مردي چهل ساله است كه تولد خود را به تنهايي جشن گرفته است.
او براي يافتن ريشه‌هاي تنهايي خود چهار معشوقه خود را به كلا‌س رقصي كه خود معلم آن است، دعوت مي‌كند و با يادآوري خاطرات شكل‌گيري و فروپاشي چهار ماجراي عاشقانه‌اي كه داشته است، در مي‌يابد كه جهان معاصر هر چه به مسايل جنسي نزديك‌تر شده از عشق دورتر شده است.
اين فيلم تاكنون در جشنواره‌هاي مونترال (كانادا)، اروپا‌ آسيا (قزاقستان)، پوسان (كره جنوبي)، توكيو فيلمكس ريودو (ژاپن)، لندن (انگليس) فيلم مستقل آسيا و ريودوژانيرو برزيل شركت كرده است.تاكنون فيلم‌هاي «خيلي دور خيلي نزديك» ساخته رضاميركريمي از ايران و «مرثيه برف» ساخته جميل رستمي از عراق به اسكار معرفي شده‌اند.

گروهی از كارشناسان و دست‌اندركاران سینمای ایران كه فیلم را دیده‌اند یا درباره‌اش شنیده‌اند اعتقاد دارند كه فیلم در ایران قابل نمایش نیست و حتی حدس می‌زدند كه مخملباف برای حضور مجدد در ایران و ادامه فیلمسازی در كشور خودش دچار مشكل شود، اما وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اخیرا اعلام كرد كه مخملباف برای ادامه فعالیت در ایران منعی ندارد

و ادامه داستان...

نوشته شده توسط مهدی حسن‌پور در ساعت 10:03 PM | ارسال نظر