Free As in Freedom

Friday, November 11, 2005

سه نکته درباره جلسه رأی اعتماد مجلس


در آخرین فرصتهای ممکن ، دیروز قرار بود بعدا ز 4 ماه از ریاست جمهوری احمدی نژاد کابینه تکمیل شود که نشد. اما جلسه دیروز مجلس، دارای نکات مهم و قابل توجهی بود.

دیروز صبح در اتومبیل داشتم نطق آقای جلالی نماینده شاهرود را می شنیدم. از قول کسی که دیروز وزیر آموزش و پرورش شد، نقل می کرد که در کمیسون مجلس گفته خدمت یکی از علمای بزرگ بودم گفته است که تیزهوشان متدین نمیشوند. چون خداوند دو نعمت به یک انسان نمی دهد. من که سرم از این حرف سوت کشید. تدین و کودنی را در ملازم یکدیگر قرار دادن بد ترین دفاع از دین و بهترین خدمت به مخالفان دینداری است.شرط اول این کابینه متدین بودن است. اقلا به احترام کابینه و نه جامعه متدین، امید که بنوعی مثل بعضی سخنان دیگر چند نفری جمع شوند و تکذیبیه ای بدهند واز جامعه متدین رفع اتهام کنند.

من آقای محصولی که به عنوان وزیر نفت معرفی شده بود را نمی شناختم. ولی در مصاحبه هایشان خواندم که خودشان اعلام کرده اند میلیاردر هستند. طبعا یک پاسدار و یا فرمانده جنگی در یک رقابت عادی و کاری سالم نمی تواند در این چند ساله میلیاردر شود. همچنانکه خیل پاسداران عادی و حتی فرماندهان سالم جنگ چنین نیستند. این منطق ناسالم فساد آور است. بی آنکه بخواهم در مورد فردی که نمیشناسمش قضاوت کنم. از آن مهمتر اینکه این فرد در دولت آقای احمدی نژاد معرفی شده که صبح تا شب رسانه های طرفدار ایشان و خود ایشان بسیاری از گذشتگان را دارای فساد اقتصادی معرفی می کنند و میخواهند بقول خودشان شعار عدالت را مطرح کنند. به عقیده من در این معرفی و اصرار رئیس جمهور بر این امر شعار عدالت خواهی دولت جدید خیلی زود زیر سئوال جدی رفت. البته مخالفت جمع زیادی از محافظه کاران با این انتخاب هم جای تقدیر دارد.

آقای احمدی نژاد در شرایطی که اکثر رسانه های جدی از ایشان حمایت می کنند اعلام کرد که توهین به رئیس جمهور جرم محرز است. این مسئله در دورانی که همه این رسانه های حامی امروز به اقای خاتمی توهین که بماند، تهمت وافترا و دروغ نسبت می دادند هم جرم محرز بود؟

نقل از وبنوشته های محمدعلی ابطحی

نوشته شده توسط مهدی حسن‌پور در ساعت 12:31 PM | ارسال نظر