Free As in Freedom

Wednesday, October 25, 2006

Homa 6.10 for Ubuntu 6.06 released


نسخهٔ جدیدی از دیسک هما برای Ubuntu 6.06 منتشر شد. دیسک هما با هدف بروز رسانی و نصب آسانتر بسته‌های نرم‌افزاری اضافی بر روی توزیع Ubuntu مخصوص کاربرانی که سرعت دسترسی اینترنت پایین دارند و یا تخصص کافی در نصب و پیکربندی بسته‌ها و برخی قسمتهای سیستمی ندارند منتشر می‌شود. به کمک دیسک هما ۶.۱۰ و با استفاده از رابط گرافیکی آن می‌توانید بسته‌های نرم‌افزاری پرکاربردی که همراه Ubuntu نیستند را نصب نموده و یا تنظیمات خاصی را انجام دهید.

نسخه جدید هما، اوبونتوی نصب شده روی سیستم شما را تا تاریخ ۲۰ اُکتبر ۲۰۰۶ بروز رسانی خواهد نمود. این بروز رسانی که شامل بروز رسانیهای امنیتی و رفع اشکال می‌باشد،کمک میکنند تا سیستمی امن‌تر و پایدارتر داشته باشید. بسته‌های نرم‌افزاری جدیدی در نسخه هما اضافه شده‌اند که مهم‌ترین آنها امکان برپاسازی LAMP است. به کمک نسخه جدید هما و تنها با ۲ کلیک قادر خواهید بود یک سرور LAMP شامل Apache2 و MySQL و PHP برپاسازی نمائید. بسته‌های نرم‌افزاری اضافه شده در نسخه جدید هما عبارتند از: xchat-gnome ،gnome-schedule ،Revelation ،Seahorse ،Wine ،BIND9 و بسته‌های پرکاربرد دیگر.

جهت مطالعه توضیحات کاملتر راجع به انتشار جدید اینجا و جهت مشاهده تصاویری از ظاهر گرافیکی هما اینجا کلیک نمایید. قطعاً نظرات شما کاربران گرامی راهنمای ما در توسعه هما خواهد بود.

شما میتوانید نظرات٬ ایرادات٬ سؤالات و درخواستهای خود را در این صفحه مطرح نمایید.

نوشته شده توسط مهدی حسن‌پور در ساعت 1:18 AM | ارسال نظر