Free As in Freedom

Thursday, September 15, 2005

کوفی عنان نجاشی بود برای ما


ایرانیان مقیم نیویورک

به نظر شما صدها نفر یعنی چند نفر؟ بعضی ها معتقدند که صدها نفر به تعدادی از بیست نفر تا 999 نفر گفته می شود، ولی بعضی ها که عقل درست و حسابی ندارند معتقدند صدها نفر حداقل باید بیش از صد و ده نفر باشد. بنا به گزارش وب سایت بازتاب و ایرنا و ایسنا و بقیه( که از روی هم گزارش کرده اند.) احمدی نژاد با صدها ایرانی مقیم نیویورک ملاقات کرد. ظاهرا این صدها ایرانی مقیم نیویورک همه شان در یک اتاق سی متری جا شده بودند، منتهی چون مشکلات خاصی داشتند، عکس هایی که از صدها ایرانی مقیم نیویورک در سایت ها گذاشته شده، نشان می دهد که حدود بیست نفر در ملاقات با احمدی نژاد حضور داشتند، البته سه نفر از کودکان و اعضای دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل و آقای ظریف و مولانا دانشمند کشف شده توسط روزنامه کیهان در این جلسه حضور فعال داشتند. بدینوسیله از کلیه ایرانیانی که در جلسه صدها نفری استقبال از الفنون شرکت داشتند دعوت می کنیم که یک عکس از جمعیت صدها نفری برای ما بفرستند که مفهوم صدها نفر روشن شود.

کوفی عنان نجاشی بود برای ما

اولین سخنرانی الفنون پخش شد. من نمی فهمم این الفنون قرار بود مسائل مربوط به ایران را مطرح کند یا مشکلات ویزای خودش را در سخنرانی اعلام کند؟ نصف سخنرانی احمدی نژاد در مورد مشکلات شخصی خودش برای ویزا گرفتن از آمریکا بود، باز جای شکرش باقی است که در مورد مشکلات شخصی چمران حرف نزده بود. خلاصه سخنرانی الفنون به زبان لری صریح و بدون پرده پوشی و ترجمه شده به فارسی دری شامل موارد زیر بود:
در هنگام سخنرانی احمدی نژاد هیات آمریکایی جلسه را ترک کرد، اما نه ایران و نه آمریکا هیچکدام در سخنرانی های شان اسم کشور مقابل را نبردند.
1) همه اعضای سازمان ملل متحد باید برابر باشند.( چون در ایران همه مردم برابرند.)
2) اصول دموکراسی و اخلاق در سازمان ملل متحد باید حاکم باشد( احتمالا وقتی اصول دموکراسی در سازمان ملل متحد حاکم شد آنوقت یک شورای نگهبان هم در آن تعیین می کنیم، یک واحد بسیج هم در آن نصب می کنیم تا در تپه های اطراف سازمان ملل متحد هم گلکاری کنیم.)
3) کشور میزبان نباید حق بیشتری نسبت به سایرین داشته باشد.( اشاره به مشکل ویزای خودش)
4) سازمان ملل متحد باید کاری کند که بشر بطرف یکتاپرستی برود.( سازمان ملل باید جمکران بشود.)
5) کشورهای اسلامی باید در شورای امنیت سازمان ملل متحد عضو باشند٬ احتمالا الفنون، می خواهد سعیدلو را به عنوان نماینده جهان اسلام در شورای امنیت سازمان ملل متحد پیشنهاد کند.
6) سازمان ملل متحد باید طوری باشد که همه دولتها، گروهها و تشکل های مردمی از سراسر جهان بتوانند آزادانه به آنجا سفر کنند.( اشاره به مشکل ویزای حداد عادل و الفنون)
7) ایمان به خدا باید مهم ترین هدف سازمان ملل متحد باشد.( در اینجا هم الفنون نشان می دهد که هنوز فرق مسجد جمکران را با سازمان ملل متحد نمی فهمد.)

چند توضیح نسبتا مستدل:

توضیح اول: به نظرم الفنون فکر کرده است نماینده پیغمبر اسلام است و برای اولین بار در تاریخ می خواهد اسلام را به کفار حبشه و روم و قبطیان معرفی کند، احتمالا در تمام این مدت هم فکر می کرده کوفی عنان همان نجاشی است که اگر با او یک ساعت حرف بزند طرفدار اسلام می شود.

توضیح دوم: احمدی نژاد با ولایت فقیه آمریکا بر سازمان ملل متحد و شورای نگهبانی به اسم شورای امنیت مخالف است و پیشنهاد می کند که اینها از بین بروند، خب، طبیعتا همه کشورهای جهان می پرسند شما اگر لالایی بلدید چرا خودتان خواب تان نمی برد؟

توضیح سوم: من فکر می کنم نویسنده متن سخنرانی احمدی نژاد که احتمالا برخلاف آنچه گفته شده دکتر جواد وعیدی نیست، بلکه یا پسر احمدی نژاد است یا دخترش یا مهندس چمران و یا یکی از کارمندان سابق شهرداری. قصد نویسنده هم این بوده که در پنج دقیقه همه حیثیتی که به مدت هشت سال خاتمی برای ایران کسب کرده بود از بین ببرد. و به نظرم این اولین اقدام او بود که با موفقیت کامل روبرو شد.

توضیح چهارم: عواقب این سخنرانی را حالا حالا ها باید بدهیم.

نوشته شده توسط مهدی حسن‌پور در ساعت 10:12 AM | ارسال نظر