Free As in Freedom

Saturday, October 22, 2005

شب قدر


انا انزلناه فی لیله القدر. وما ادراک ما لیله القدر. لیله القدر خیر من الف شهر. تنزل الملائکه و الروح فیها باذن ربهم من کل امر. سلام هی حتی مطلع الفجر.

و ما "آن" را در شب قدر فرود آوردیم. وچه می دانی که شب قدر چیست. شب قدر از هزار ماه برتر است. فرشتگان و آن روح در این شب فرود می آیند. به اذن خداوندشان و از هر سو بر این شب سلام می کنند تا آنگاه که سپیده دم می زند.

در این تاریخ مرده و راکد و ساکن که می گذرد و به پیش می رود و تاریخی که پر است از تقلید و تکرار و خالی از هیجان و شور و حرکت ونشاط و تحول؛ شب قدری ظهور می کند.شبی که بهتر از هزار ماه است. می کشد هر چه تباهیست. سیاهی را پشت سر می گذارد و سپیدی صبح را بشارت می دهد.

شب قدری قدم به عرصه وجود می نهد که از هزار ماه بهتر است. از هزار ماه سیاه روشن تراست. از هزار ماه ساکن و منجمد پویا تر است. نوید می دهد. می آید و دگرگون می کند. وتو چه دانی که شب قدر چیست؟ شب قدری که در سیاهی چون جرقه ای طلوع می کند.

آری طلوع. جرقه ای که طلوع می کند. جرقه ی دگرگونی. قدمی در مسیر شدن. گامی در ترک بودن.انقلابی در پس این ظلمات.

و سیاهی و تیرگی ای بهتر از تمام روشنی های دنیا....و شبی بهتر از تمام شب های تاریخ. بهتر از هزار ماه. هزار ماه بی تغییر. هزار ماه کور و کر.
و شبی فراموش نشدنی...چون شب حکومت ۵ ساله علی ! شب بیداری و آگاهی.....احیا

و هزاران فرشته ای که به سوی زمین روانه می شوند تا حلول این شب را بر تو تبریک گویند. تبریک گویند این شب بر آشفتن را...این شب معترض را...
و شب قدر...بهتر از هزار ماه...سلام بر این شب

تا صبح بر این شب سلام


نقل از مقاله شب قدر- خودسازی انقلابی به قلم دکتر علی شریعتی

نوشته شده توسط مهدی حسن‌پور در ساعت 11:33 PM | ارسال نظر