Free As in Freedom

Monday, November 28, 2005

پخش فیلم دیدار احمدی نژاد و آیت ا... جوادی آملی


سایت بازتاب بخشی از فیلم دیدار احمدی نژاد و آیت ا... جوادی آملی رو پخش کرده٬ خیلی تعریف این فیلم رو شنیده بودم٬ مشروح حرفای احمدی نژاد پخش شده بود و جواب خوبی که آیت ا... جوادی آملی به احمدی نژاد داده بودن٬ نیک آهنگ هم یه کاریکاتور توپ براش کشیده بود...
واقعا آدم باید خیلی جو گیر شده باشه که همچین حرفایی بزنه... صد رحمت به غربتی هایی که تا حالا شهر رو ندیدن و یهو میان شهر البته این روزا نه٬ پنجاه سال پیش

احمدی نژاد در این دیدار گفته:
ما به نيويورك كه رفته بوديم، قبل از آن‌كه برويم خيلي جوسازي بود، تهديد كرده بودند كه اگر بياي، دستگيرت مي‌كنيم. گفتم: من مي‌آيم. گفتند: پس امنيت را برقرار نمي‌كنيم. گفتم: پس حتما آنجا خبري هست كه مخالفت مي‌كنند. من مي‌آيم. خدمت آقا هم عرض كردم، همين را فرمودند، گفتند: حتما بايد اين سفر انجام شود، خودشان آنقدر عليه ما تبليغ كرده بودند كه همه گوش‌ها و چشم‌ها را به سمت ما متوجه كرده بودند كه اين هيأت كي هست.

وقتي در خيابان‌ها راه مي‌رفتيم، به هر ساختماني مي‌رفتيم، همه توجهات به سمت هيأت ايراني بود، كأنه هيچ كس ديگري نبود. من روز آخري كه سخنراني كردم، تقريبا همه سران بودند يكي از همان جمع به من گفت: «وقتي تو شروع كردي «بسم‌ا..» و «اللهم» را گفتي، من ديدم يك نوري آمد، تو را احاطه كرد و تو تا آخر در يك حصن و حصاري رفتي»؛ اين را من خودم هم احساس كردم كه فضا يك دفعه عوض شد و همه حدود بيست‌وهفت، هشت دقيقه تمام، اين سران مژه نزدند. اين‌كه مي‌گم مژه نزدند، غلو نمي‌كنم. اغراق نيست، چون نگاه مي‌كردم، همه سران مبهوت مانده بودند. انگار يك دستي همه آنان را گرفته بود، آنجا نشانده بود. چشم‌ها و گوش‌هايشان را باز كرده بود كه ببينيد از جمهوري اسلامي پيام چيست.

این بخش فیلم رو اینجا ببینید.

نوشته شده توسط مهدی حسن‌پور در ساعت 7:07 PM | ارسال نظر