Free As in Freedom

Friday, November 11, 2005

Happy Birthday Firefox


مرورگر فايرفاكس روز چهارشنبه يك ساله شد و مرحله جديدي پيش روي اين مرورگر اپن سورس مشهور قرار گرفت .
به گفته بنيادموزيلا، توسعه دهنده اين مرورگر ، از زمان راه اندازي مرورگر Fire Fox1.0 در نوامبر سال گذشته تا به حال كاربران 106.4ميليون نسخه از اين مرورگراپن سورس را دانلود كرده اند .
فايرفاكس در طول اين يك سال توانست 8.65 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص دهد و در برتري اينترنت اکسپلورر در بازارخلل وارد كند .
كريس بيرد ، مسئول بخش بازاريابي و مديريت محصول موزيلا خاطر نشان كرد : دراولين روز راه اندازي فايرفاکس يك ميليون نسخه ازاين مرورگر دانلود شد و از آن زمان تاكنون ما شاهد كم شدن تقاضاها نبوده ايم .
سال گذشته فايرفاکس به مفهوم مرورگر اپن سورس اعتبار داد و همزمان با ورود فايرفاکس به دو سالگي اش تغييراتي نيز در آن اعمال خواهد شد . به عنوان مثال ، اوايل اين ماه نگارش آزمايشي Fire Fox1.5 منتشر شد كه داراي ويژگي هاي جديدي چون بروز رساني خودكار و كارايي سريعتر هنگام زدن كليدهاي عقب و جلو می باشد. نگارش نهايي Fire Fox1.5 چند هفته ديگر آماده مي شود كه اين مدت بستگي به بازخوردهاي دريافت شده از 500هزار كاربري دارد كه در حال تست اين مرورگر هستند.

پس از انتشار نسخه 1.0 این مرورگر کاربران نرم افزارهای اپن سورس جشن و پارتی های جالبی در سراسر دنیا البته ظاهرا غیر از ایران برگذار کرده اند. اینجا می توانید تصاویری از این ابراز پارتی ها را ببینید.

نوشته شده توسط مهدی حسن‌پور در ساعت 11:11 PM | ارسال نظر