Free As in Freedom

Monday, February 13, 2006

کاریکاتورهای موهن

کاریکاتورهای جنجالی دانمارکی ها رو بالاخره دیدم٬ ظاهرا ۱۲ تا کاریکاتوره که از چندیدن ماه پیش در روزنامه Jyllands-Posten چاپ میشده.
تحلیل های مختلف رو راجع به این کاریکاتورها حسابی خوندید و شنیدید و مخصوصا اگه نزدیک سفارت دانمارک یا اتریش بوده باشید گرماش رو هم حس کردید. به نظر من توهین به هر شکل و گفتار یک عمل کاملا مذمومه و هیچ دفاعی نداره٬ چه این توهین به شکل چاپ یک کارکاتور در روزنامه باشه و چه ایراد سخنرانی در خطبه های نمازجمعه... (توهین همان انتقاد نیست)
اگه یادتون باشه همین چند ماه پیش آیت ا... جنتی در نمازجمعه تهران فرموده بودند «بشر غیر از اسلام همان حیواناتی هستند که روی زمین می چرخد و فساد می کند»٬ البته اون روز توسط امت شهید پرور و غیور غیرمسلمان نه تظاهراتی شد و نه سفارت خانه ای آتش گرفت و نه شیشه ای شکست و خوب الحمدلله آزادی بیان و مهرورزی کامل هم برقراره و حضرت آیت ا... هر چی دلشون بخواد میتونن بگن...

نظر شخصی من در مورد این داستانها اینه که این کاریکاتورها بازتاب اعمال و کردار و گفتار خود ما به اصطلاح مسلمونهاست وگرنه نه اون کاریکاتوریست دانمارکی حضرت رسول رو دیده و باهاشون هم نشین بوده که حالا بخواد کاریکاتورشون رو بکشه و نه آیت ا... جنتی حضرت مسیح و موسی و ابراهیم و زرتشت و... رو

به هر حال آرزوم اینه که آیندگان از روی رفتار امروز ما٬ نسبت به اسلام و حضرت رسول قضاوت نکنند و این امکان و رغبت رو داشته باشند که سیره حضرت رسول حتی در مورد کسانی که به ایشون توهین میکردند و بر سر و روی ایشون زباله میریختند رو از منابع تاریخی موثق مطالعه کنند و حقیقت اسلام و حضرت رسول و همه پیامبرانی که برای هدایت بشر مشقات فراوان کشیدند رو دریابند.

برای دیدن کارکاتورها اینجا کلیک کنید

نوشته شده توسط مهدی حسن‌پور در ساعت 12:11 PM | ارسال نظر