Free As in Freedom

Sunday, May 08, 2005

رضاخانِ حزب‌اللهى

دکتر قاليباف درسخنانی جالب اظهار داشت:
من رضاخانِ حزب‌اللهى هستم!
ونيز در مورد آقايان زاکانی و فدايی گفت:
اين‌ها (فدايى و زاكانى) خود را به من مى‏چسبانند، اما من اصولا مشى حاكم بر تفكر آن‌ها را قبول ندارم.

متن خبر را به نقل از شريف نيوز بخوانيد:
محمدباقر قاليباف يكى از كانديداهاى احتمالی رياست جمهورى، سه‌شنبه شب هفته گذشته در جمع اعضاى جامعه‌الرضا (خراسانى‏هاى مقيم تهران) گفت: من براى حضور در انتخابات قصد ارائه برنامه‏اى ندارم.
او اينچنين ادامه داد: به نظرم به اندازه كافى در كشور برنامه وجود دارد. تيم خاصى هم ندارم. فكر خاصى هم براى دولت آينده نكرده‏ام. چرا كه من از بهمن ماه وارد صحنه شده‏ام و فرصت زيادى براى تعميق نداشتم، انشاءالله اگر راى بياورم، بعد از پيروزى، مفصل راجع به آن فكر خواهم كرد.
وى سپس افزود: من فكر مى‏كنم كشور احتياج به نظم و اقتدار دارد. بايد راجع همه امور حساب كشى كرد. هر كس بايد بفهمد جايگاهش چيست و مردم ديگر از نيروهاى سياسى كاملا خسته شده‏اند.
شما نمى‏بينيد در تاكسى و ساندويچ فروشى مردم مى‏گويند خدا پدر رضاخان را بيامرزد. كشور نيازمند يك رضاخان است و من رضاخانِ حزب‌اللهى هستم.

اين كانديداى احتمالى همچنين گفت: من نمى‏گذارم كشور دچار هرج و مرج باشد و هيچ نظارتى بر آن نباشد. در اين كشور همه مردم بايد بدانند جايگاهشان در اين نظام حاكم چيست.
گفتنى است، در اين جلسه از دکتر قالیباف سئوال شد، گفته مى‏شود، قرار است آبادگران و امثال آقای حسين فدايى و زاكانى رياست ستاد انتخاباتى شما را برعهده داشته باشند؟
كه وى در جواب گفت: من هيچ تعلقى به چپ و راست ندارم و اصولا خود را متعلق به هيچ جريانی ازجمله آبادگران نمى‏دانم. اين‌ها (فدايى و زاكانى) خود را به من مى‏چسبانند، اما من اصولا مشى حاكم بر تفكر آن‌ها را قبول ندارم. البته من هميشه گفته‏ام، هر گروه و جريانى از من مى‏تواند حمايت كند، اما من هيچ تعلقی به آن‌ها ندارم.


نقل از دریچه


نوشته شده توسط مهدی حسن‌پور در ساعت 10:24 PM | ارسال نظر