Free As in Freedom

Monday, June 27, 2005

نابغه آسفالت و زاویه ۳۶۰ درجه


دیروز پیشنهاد شد که یک مشاور ادبیات فارسی برای این احمدی نژاد ( از این به بعد به اختصار ا.ن. ) بگذاریم تا لااقل حرف یومیه اش را درست بزند، به نظرم باید برای این آقای دکترای مهندسی حمل و نقل با شانزده سال سابقه آموزش که همزمان با آن هم در وین و لندن مشغول صدور انقلاب بوده و هم استاندار اردبیل) یک مشاور ریاضی هم بگذاریم.
برای چندمین بار در دو هفته گذشته احمدی نژاد گفت: ما آزادی را در دو درجه محدود و منحصر نمی‌كنيم بلكه آزادی در ۳۶۰ درجه معنا پيدا می‌كند.
توضیح ریاضی: اصولا وقتی دو خط در یک نقطه به هم می رسند، تشکیل دو زاویه را می دهند که همیشه زاویه کوچکتر مورد بررسی قرار می گیرد، یعنی وقتی یک زاویه ۹۰ درجه داریم، معنی اش این است که زاویه ۲۷۰ درجه نداریم، ما در ریاضیات چیزی به نام زاویه ۳۶۰ درجه نداریم، زاویه ۳۶۰ درجه از نظر ریاضی یعنی صفر درجه، بنابراین وقتی کسی می گوید من به آزادی به اندازه دو درجه اهمیت نمی دهم، بلکه ۳۶۰ درجه اهمیت می دهم، معنی ریاضی اش این است که من به صفر درجه اهمیت می دهم نه به دو درجه. محض رضای خدا یک معلم کلاس اول از ارادان برایش بیاورید که تصویر زاویه دو درجه و ۳۶۰ درجه را هم بکشد، شاید این نابغه آسفالت دیگر با این جملات علمی جلوی همه خبرنگاران دنیا آنها را گیج نکند.
روزنامه ایل جورنو نوشت: رئیس جمهور ایران هنوز مفهوم زاویه را هم نمی داند.

نوشته شده توسط مهدی حسن‌پور در ساعت 11:57 AM | ارسال نظر