Free As in Freedom

Saturday, June 25, 2005

Ubuntu Farsi/Persian starter guide


اولین ویرایش پروژه راهنمای فارسی Ubuntu منتشر شد. این پروژه که در آدرس http://ir.ubuntuguide.org قابل دسترسی است، کاملا آزاد و رایگان منتشر شده و توسعه می یابد.
تا جایی که نظرات دوستان رو دیدم، ظاهرا این راهنما مفید واقع شده و مورد استقبال قرار گرفته. به نظر بنده و همونطوری که در نظرات دوستان هم مطرح شده، جامعه کاربران ایرانی لینوکس نیاز زیادی به انتشار و گسترش این راهنماها و مستندات کاربردی فارسی دارند... به علاوه اینکه گسترش راهنماها و مستندات فارسی زمینه بسیار خوبی برای جذب و ایجاد علاقه مندی و اطمینان بیشتر کاربران ایرانی کامپیوتر به نرم افزارهای آزاد را فراهم خواهد نمود.
در مورد راهنمای حاضر باید عرض کنم، این راهنما که برای Ubuntu 5.04 با اسم رمز Hoary Hedgehog آماده شده، در این ویرایش دارای سرفصلهای :
بروزآوری های Ubuntu، بسته ها و نرم افزارهای تکمیلی، برنامه های تجاری، مدیریت کاربران، سخت افزار، نوشتن روی CD/DVD ، شبکه، دسترسی به سیستم از راه دور، ویندوز، امنیت، حالت نجات، نکات و ترفندها، سرویس ضدویروس، سرویس دهنده Samba ، سرویس SSH ، سرویس DHCP ، سرویس بانک اطلاعات، سرویس دهنده Apache ، سرویس دهنده FTP ، سرویس Streaming Media ، سرویس دهنده گالری عکس ، عیب یابی و ... میباشد.

این راهنما قطعا دارای نقاط ضعف و نواقصی میباشد که با پیشنهادات شما در نسخه های آینده رفع و اصلاح خواهد شد.

برای دیدن نظرات سایر دوستان اینجا کلیک کنید.

نوشته شده توسط مهدی حسن‌پور در ساعت 11:50 PM | ارسال نظر