Free As in Freedom

Thursday, June 30, 2005

شباهت های بوش و احمدی نژاد


شباهت های ميان بوش و احمدی نژاد [ البته تفاوت های بسياری هم وجود دارند] نشان می دهند که بی خردی خواهد بود اگر احمدی نژاد را دست کم بگيريم يا اينکه او راصرفا مردی خوش شانس بپنداريم. ظاهرا ً تأييدات بسياری از مردم که در مصاحبه های متعدد خيابانی منعکس شده، نشان می دهد که اشتباه خواهد بود اگر اين تأييدات را جزو موارد تقلب در انتخابات بينگاريم. مسلما ً اين انتخابات آزاد و منصفانه نبود؛ اما شواهد و قراين زيادی که آشکار شده اند، نشان می دهند که مردی که پيروز شد صاحب اکثريت آرا بود.
به نظر می رسد که يکی از بزرگترين تفاوت ها ميان بوش و احمدی نژاد، سياست اقتصادی باشد. او حمايت گر صنايع داخلی است و می گويد که سخت معتقد به کمک به فقراست. اين ويژگی او بسيار متفاوت از جورج بوش، و مخالف جهتی است که ايران در سال های اخير پيش گرفته است.
شايد به اين خاطر است که او برای مردمی که در پی اعانه و کمک های مالی مستقيم هستند اين قدر جذاب است [کمک هايی از اين جنس که توسط يکی ديگر از کانديداها پيشنهاد شد نيز مورد استقبال بسياری از مردم قرار گرفت]. مردمی که احساس می کنند نظام آنها را فراموش کرده و تنها گذاشته است.
البته، ما می توانيم بگوييم که راه های به مراتب بهتری وجود دارند که بتوان تسهيلات اقتصایي در اختيار فقرا قرار داد [به عنوان مثال اشتغال زايی] اما به نظر می رسد که رئيس جمهور جديد، هنوز نسبت به اين موضوع متقاعد نشده است

نوشته گاری سیک
نقل از روزآنلاین

نوشته شده توسط مهدی حسن‌پور در ساعت 12:36 PM | ارسال نظر