Free As in Freedom

Friday, December 02, 2005

توهم های يک رییس جمهور

محمود احمدی نژاد که پیش ازاین به تعبیر بسیاری از روزنامه نگاران انتظار می رفت فاقد جذابیت های رسانه ای باشد، و به گفته مشاورش "خوب است که کاريزماتيک نيست"، در ظرف کمتر از شش ماه خود را به یکی از خبر سازترین رییس جمهوری های بعد از انقلاب تبدیل کرده است.

ادعاهای رییس جمهوری ایران در خصوص اینکه هنگام سخنرانی در نیویورک در هاله ای از نور قرار داشته است، موجی از شگقتی را در محافل داخلی وخارجی برانگیخته است.

تا پیش از این حتی عالی رتبه ترین روحانیون ایرانی وهوادارانشان نیز از اطلاق چنین حالت هایی به خود پرهیز داشته اند. آیت الله جوادی آملی در بین صحبت های محمود احمدی نژاد در حالی که بی تفاوتی خاصی در صدایش مشاهده می شود، چندین بار می گوید "الحمدلله".

احمدی نژاد نیز که این بی تفاوتی واندکی تعجب آیت الله را می بیند تاکید می کند که غلو نمی کند وحرفهایش اغراق نیست. اگر چه سایت بازتاب این فیلم را از روی صفحه خبری خود برداشته است، اما بسیاری از سایت های اینترنتی با گذاشتن فایل تصویری این دیدار شمار بازدیدکنندگان خود را به چند برابر افزایش داده اند.

تا پیش از این احمدی نژاد با ارائه شمائی فروتن و مریدانه از روابط خود با ائمه شیعه تلاش می کرد تصویری خاضعانه از خود بروز بدهد، اما به نظر می رسد تنها چند ماه پس از ریاست جمهوری او تصمیم گرفته است چنین نقشی را به تنهایی ایفا کند.

پس از سخن جنجال برانگیز رییس جمهوری در خصوص پاک کردن اسراییل از روی نقشه جغرافیایی که مخالفت محافل جهانی را به همراه داشت، تنها ظرف کمتر از دوماه رییس جمهوری با گفتن چنین ادعاهایی در مرکز توجه رسانه ای قرار می گیرد تا تردید هایی که در مورد توانایی های وی در اداره کشور وتوجه به ملاحظات مملکت داری طی ماه های گذشته شکل گرفته بود، قوت بیشتری پیدا کند.

و ادامه داستان...

نوشته شده توسط مهدی حسن‌پور در ساعت 3:01 PM | ارسال نظر