Free As in Freedom

Tuesday, May 02, 2006

APT HowTo Persian Translation

راهنمای مدیریت بسته های نرم افزاری APT که یکی از پرکاربردترین برنامه های نصب و حذف بسته های نرم افزاری در محیط های گنو/لینوکس می باشد٬ به عنوان اولین کار ترجمه گروهی در سایت در آدرس راهنمای کاربری Apt قرار داده شد.‌با مشاهده صفحاتی که برای این راهنما آماده شده اند٬ میبینید که سرفصلها و پاراگرافها به صورت متن انگلیسی و ترجمه فارسی از یکدیگر جدا شده اند و شما میتوانید هر پاراگراف انگلیسی را مطالعه نموده و ترجمه فارسی آن پاراگراف را در بخش درج ترجمه فارسی بنویسید تا در پایان کار٬ بخشهای انگلیسی حذف شده و راهنما به صورت کاملا فارسی در اختیار علاقه مندان قرار گیرد.‌در حال حاضر این سیستم به صورت آزمایشی و برای جذب نظرات و پیشنهادات دوستان آماده شده تا به مرور به حالت بهینه نزدیک گردد.

چند نکته:
1. به دلیل فعال بودن mod_security بر روی این سرویس دهنده متاسفانه امکان درج برخی پاراگرافها وجود نداشت٬ بنابراین دوستانی که قصد مشارکت دارند مجبورند قسمتهایی را از روی سایت اصلی مطالعه نموده و ترجمه را بنویسند. ضمنا اگر پیشنهادی برای حل این مشکل دارید در ادامه ترجمه قید نمایید٬ ممکن است راه حلهایی مانند درج عکس قطعه کدها و یا ... برای حل این مشکل در نظر گرفته شود.

2. استفاده از محیط ویرایش متنی نسبت به محیط ویرایش گرافیکی برای ترجمه این راهنما به مراتب ساده تر و سریعتر است. در صورتی که در برخی موارد زبان نوشتاری این ویکی را نمیدانستید میتوانید راهنمای SyntaxReference را مطالعه نموده و یا همانجا توضیح دهید تا توسط کاربران با تجربه تر اصلاح شود.

3. لطفا در زمان ساخت نام کاربری برای خود حتما الگوی صحیح نام کاربری را رعایت نمایید.

نوشته شده توسط مهدی حسن‌پور در ساعت 1:56 PM | ارسال نظر