Free As in Freedom

Thursday, January 18, 2007

مایه خجالت

ويندوز به سبك و سياق اسلامي‌ در مركز جهاني اطلاع‌رساني آل البيت (ع) اصفهان توليد شد.
به گزارش بخش خبر تراشه از ايسنا، اولين لوح فشرده‌ي سيستم عامل ويندوز XP اسلامي‌ با قابليت‌هاي متنوع با همت و تلاش مركز جهاني اطلاع‌رساني آل‌البيت (ع) اصفهان، توليد و به بازار عرضه شد.
بنا بر اعلام اين ويندوز كه ‌با ظاهر و سبك و سياق اسلامي ‌به عنوان سيستم عامل اسلامي‌ عرضه شده است و در نسخه‌هاي بعدي ويژگي‌ها و قابليت‌هاي آن ارتقا خواهد يافت، به گونه‌اي طراحي شده است كه در تمامي ‌مراحل نصب و اجراي ويندوز، كاربران با تصاوير اسلامي ‌رو به رو مي‌شوند و در مرحله‌ي نصب و اجرا برخي از حكمت‌هاي حضرت علي (ع) براي كاربران به نمايش در مي‌آيد.
بر اساس اين گزارش يكي ديگر از قابليت‌هاي اين ويندوز، ارايه متن و صوت كامل قرآن كريم در اين است كه پس از نصب لوح دوم، مجموعه‌اي از قابليت‌هاي اسلامي‌ به سيستم اضافه مي‌شود كه از آن جمله مي‌توان به دسته‌بندي بيش از 200 سايت اسلامي ‌به صورت موضوعي در بخش Favorites، ارايه مجموعه‌اي از ادعيه و زيارات مشهور و تصاوير اسلامي‌ جهت استفاده در ويندوز اشاره كرد.
بنا بر اعلام در كنار قابليت‌هاي اسلامي ‌اين سيستم، يك ديكشنري فارسي به انگليسي و بالعكس نيز به سيستم اضافه مي‌شود؛ اين سيستم به صورت چند زبانه طراحي شده است كه كاربران مي‌توانند با چند تنظيم ساده، زبان همه بخش‌هاي ويندوز را به فارسي يا انگليسي تغيير دهند.

مایکروسافت کی به اینا همچین اجازه‌ای داده ؟ مملکت گل و بلبله دیگه

نوشته شده توسط مهدی حسن‌پور در ساعت 12:38 PM | ارسال نظر