Free As in Freedom

Monday, October 10, 2005

ایران و کانادا


سخنگوی قوه قضائیه که اتفاقا وزیر دادگستری هم هست و قرار است برای تفکیک کامل قوا، بزودی نماینده مردم قزوین و عضو شورای نگهبان و مسوول هیات ورزشی پینگ پونگ هم بشود، گفت: « کشوری مانند کانادا پرونده اش در بخش حقوق بشر تاریک است.» ناظران پیشنهاد کردند که دولت کانادا برای اینکه پرونده اش در بخش حقوق بشر از تاریکی دربیاید و روشن بشود، اعمال زیر را انجام دهد.

۱- هرچه سریع تر ۱۵۰ روزنامه را توقیف موقت ۹۹ ساله کند و برای اینکه پرونده اش خیلی روشن باشد حتما باید تلاش کند این روزنامه ها هیچ وقت از توقیف موقت درنیایند.
۲- یکی از خبرنگاران کانادایی را که بیست سال است در فرانسه زندگی می کند دعوت کند تا برای کار خبری به این کشور برود و بعد در هنگام عکاسی وی را دستگیر و در حال بازجویی توسط دادستان با لنگه کفش و جسم سخت توی سرش بزنند و او را بکشند تا پرونده شان در مورد حقوق بشر روشن بشود.
۳- باید جلساتی از قضات و خبرنگاران تشکیل دهد تا قاضیان بتوانند خبرنگاران را گاز بگیرند و اصولا بعد از گازگرفتگی است که پرونده یک کشور در مورد حقوق بشر روشن می شود.
۴- حتما باید تلاش کند تا یکی از روزنامه نویسانش را تحت فشار بگذارد تا وی اعتصاب غذا کند و بعد او را به بیمارستان ببرد و اجازه ملاقات به او و هیچکس ندهد و بعد هم وکیلش را زندانی کنند و تلاش کنند که وزن او حداقل ۳۰ کیلو کم بشود. بعد از انجام این کار پرونده حقوق بشر کانادا روشن می شود.
۵- بهترین راه برای روشن شدن پرونده حقوق بشر کانادا این است که مرتضوی را ببرند به کانادا و او را بگذارند رئیس دادگاه مطبوعات این کشور، در این حالت کلیه حالات فوق هم خودبخود پیش خواهد آمد.

نوشته شده توسط مهدی حسن‌پور در ساعت 1:53 PM | ارسال نظر