Free As in Freedom

Tuesday, October 11, 2005

از کرامات وزير علوم


سفر وزير علوم دولت احمدی نژاد به پاريس اگر هيچ فايده ای نداشت حد اقل ما و بسياری را با يکی از همکاران نزديک رئيس جمهور جديد آشنا کرد. دکتر زاهدی که پيش از وزارتش عضو شورای شهر کرمان و مسئول ستاد ديه بوده است کرامات زيادی در سفر خود به فرانسه برجای گذاشت که نه فقط دانشجويان و اساتيد ايرانی بلکه فرانسويها را نيز متحير نمود .وی در ملاقاتش از انستيتو مطالعات عالی علمی فرانسه خطاب به مديران و اساتيد آنجا از حضور دو دانشجوی ايرانی در اين مرکز اظهار خوشحالی می نمايد.مدير انستيتو با تعجب اعلام می کند که دراين مرکز فقط يک دانشجو وجود دارد ولی وزير فرهيخته ايرانی اصرار می نمايد که نه دانشجوی ديگری نيز در اين انستيتو مشغول به تحصيل است و ايشان خبر موثق دارند.از جناب وزير اصرار و از مدير انستيتو انکار و نهايتا مدير انستيتو از وزير می پرسد که شما از کجا اين دانشجوی دوم را کشف کرده ايد که آقای زاهدی پاسخ می دهد: من نام اين دانشجو که صمدی می باشد را بر روی يکی از تابلوهای ورودی انستيتو ديدم. وقتی که وزير علوم تابلو را به آقای مدير نشان می دهد معلوم می شود از کلمه samedi که در فرانسه به معنی روز شنبه است وزير دانشمند ما اشتباها صمدی برداشت کرده اند. از سوی ديگر دکتر زاهدی که اصرار داشته خود را استاد تمام رياضی در ايران معرفی کند در گفتگو با مدير انستيتو هنگاميکه گزارشی از برندگان جايزه مهم فيلدز ارائه می شده است وزير ايرانی ضمن پرسش از اينکه جايزه فيلدز چيست،از وجود چنين جايزه بسيار مهمی در عالم رياضی اظهار بی اطلاعی نموده که اساتيد و مديران انستيتو را شگفت زده نموده است. جايزه فيلدز در رياضی به همان مقدار که جايزه نوبل فيزيک و شيمی در دانش فيزيک و شيمی اهميت دارد ميان رياضی دانان جهان شهرت و اهميت دارد.لازم به ذکر است که مرحوم نوبل از رياضی خوشش نمی آمده در نتيجه برای اين رشته جايزه ای را در نظر نگرفت.

نقل از اینجا

و یک شاهکار دیگه اینکه:

به گزارش فارس، محمد مهدی زاهدی روز سه‌شنبه در حاشيه مجلس در جمع خبرنگاران گفت: مردم می‌توانند شكايت‌های خود را از عملكرد زير مجموعه اين وزارتخانه به نشانی zahedi-mm@yahoo.com اعلام كنند.
وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اينكه اگر كسی از احراز نشدن قوانين و آئين‌نامه‌ها در دانشگاه‌ها و ساير بخش‌های زير مجموعه وزارت علوم شكايت داشته باشد به كجا مراجعه نمايد، نشانی فوق را ارايه كرد.
محمد مهدی زاهدی تاكيد كرد: روزانه دوبار نشانی الكترونيكی خود را بازبينی می‌كنم و اميدوارم بتوانم با اين شيوه به موقع از شكايت مردم مطلع شوم.

واقعا زشت نیست برای وزیر علوم یه مملکت که از ایمیلهای Yahoo استفاده کنه ؟ یعنی وزارت علوم یه MailServer نداره که به آقای وزیر یه آدرس ایمیل بده ؟ شک ندارم که این از آدرسهای مجانی Yahoo هم هست...

و یک نظر:

آيا آقای وزير محترم علوم نمی دانند كه پست الكترونيكی از روی سايت های خارجی علی الخصوص ياهو كه نشات گرفته از مراكز نظامی و امنيتی دولت آمريكا است مكان مناسبی برای دريافت اطلاعات مردمی نيست ؟؟؟!!!

نوشته شده توسط مهدی حسن‌پور در ساعت 8:44 PM | ارسال نظر