Free As in Freedom

Monday, December 26, 2005

ذکر احوال دستورات مختلفه منورالدوله و شقاقلوس و قانقاريا



در ايام سبعه ماضيه ميرزا محمود خان منورالدوله رئيس الوزراء مريض شده يک فقره حکيم مجرب آوردند تا آقا را معاينه و معالجه نمايد.
گويا دست راست آقا از شانه تا مچ درد گرفته بطوری که هر کس آقا را لمس می کرد جيغ می کشيد و می فرمود: "الموت لاسرائيل، الموت لآمريکا".
حکيم معاينه نموده، فرمود از بابت اين است که رئيس الوزراء از صبح تا شب با دستهای مبارکشان دايم دستورات صادر کرده و خسته شده و دستش درد گرفته از بس دستور داده و ممکن است به قانقاريا دچار شود.
ميرزا علی آقا سعيدلو تبريزی، آجودان اول رئيس الوزراء فرمود که در ايام سابقه دستورات مختلفه از سوی رئيس الوزراء صادر شد.

شنبه: رئيس الوزراء دستور صادر نموده که هر کس از رؤسای مملکت و مسئولان دولت به حج تمتع غيرواجب مشرف بشود، او را در حياط عمارت دولت خوابانده به پشتش شلاق بزنند و به جای تشرف به حج وی را مجبور نمايند به دمشق و شامات و بيروت برود و با اسرائيل محاربه نمايد.

يکشنبه: رئيس الوزراء دستورالعمل طويلی با ۲۳ مورد دستورات مختلفه برای راديو و تلفزيون صادر نموده که من الآن الی قيام يوم الدين پخش انواع آهنگ فرنگی و طرب انگيز و نمايش افعال قبيحه و اطوار فرنگی و نشان دادن عکس هر کس ديگری ممنوع بوده، راديو بايد دائم صدای لطيف رئيس الوزرا را پخش و تلفزيون بايد تمثال مبارک رئيس الوزرا را استعمال نمايد.

دوشنبه: رئيس الوزراء دستور صادر نموده که ميرزا داوودخان باجناق الدوله که از رياست امورات تأمين اجتماعی اخراج شده، با سلام و صلوات برگردد به اداره مربوطه و رئيس الوزراء فرموده که هر کس باجناق الدوله را اخراج کرد، بايد جلوی او تعظيم نموده و دوهزار بار دست مبارکش را ببوسد.

سه شنبه: رئيس الوزراء دستور صادر نموده که راديو و تلفزيون بايد در هر ساعت سه بار تمثال مبارک رئيس الوزراء را تماشا بدهد و اگر اين فعل جاری نشود، رئيس الوزراء استعفا داده می رود منزل ابوی.

چند نفر طبيب مجتمع شده و اعلان نمودند اگر ميرزا محمودخان منورالدوله اين قدر دستور صادر نمايد، يمکن که دستش قانقاريا يا شقاقلوس يا سلاطون گرفته، بايد برای جراحی برود لندن.

و ادامه داستان...

نوشته شده توسط مهدی حسن‌پور در ساعت 4:28 PM | ارسال نظر