Free As in Freedom

Wednesday, August 17, 2005

اين هم از وزير علوم


در بررسی سوابق و درجات علمی وی در سايت رسمی رييس جمهور نوشته اند که آقای زاهدی در سال های 1997و8 مرد علمی سال بوده است. البته که چنين نيست. در زندگی نامه چند تن از ديگر وزيران پيشنهادی هم چنين ادعائی شده است. اما آن چه به اين خبرخالی از وجه اهميت می دهد اين است که مدعی اين فريب که خود را مرد سال کمبريج [ يعنی که دانشگاه معتبر کمبريج] معرفی کرده برای وزارت علوم و آموزش عالی پيشنهاد شده، همان جا که قرارست اين قبيل ادعاها را توزين کند.
مرکز بين المللي کمبريج که ادعا شده وزير پيشنهادی را مرد علم سال کرده نه تنها هيچ ربطي به دانشگاه کمبريج ندارد بلکه موسسه ای است که نوعی آگهی سازی می کند و کتابی منتشر می کند و با دريافت مبلغی از هر کس وی را به اين عنوان تقلبی مفتخر می کند و به گزارش سال گذشته روزنامه آفتاب امروز به علت وجود آدم های ساده و بی سواد کار و بارش در ايران سکه شده است. اين مرکز بين المللي وابسته به يک موسسه ی انتشاراتي است به نام ملروس کارش چاپ کتاب های بيوگرافي. هفت سال پيش همين وزارت علوم در اطلاعيه ای اين موسسه را فاقد اعتبار اعلام کرد.
برای داشتن اطلاعات بيش تر در اين باره و خدمات آن موسسه که با گرفتن مبلغی نازل افراد را به ارزويشان می رساند و مرد علمی سال می کند می توانيد هم ليست قيمت ها را ببينيد و هم بخش آسيا و اقيانوسيه را. افشاکننده اين راز از کسانی که شک دارند خواسته به دکتر منصوری در دانشکده فيزيک صنعتی شريف رجوع کنند که چند سال پيش مقاله آگاه کننده ای هم درباره اين گونه موسسات در يکی از روزنامه های توقيف شده نوشته بود. به نوشته وب لاگ آزاد نويس "اين صد مدل بدتر از دانشگاه هاوايی است.
حالا وزير آينده که خودش اين مدل است چطور می خواهد وزارتخانه را اداره کند"

سئوال جدی است. کسی که چنين امر متقلبانه ای را در سوابق و افتخارات خود می نويسد آيا ممکن است متولی خوبی برای وزارت خانه ای باشد که کارش تماس با استادان و اهل علم است. آيا اين معيار خوبی است برای ساده انديشانی که قرار بود صادق و صميمی باشند و دشمن هر تقلب و فساد.

نقل از اینجا

نوشته شده توسط مهدی حسن‌پور در ساعت 8:54 PM | ارسال نظر