Free As in Freedom

Tuesday, January 10, 2006

دنیا را اداره می کنیم


محمود احمدی نژاد رئیس جمهورم.ش.نگ.( منتخب شورای نگهبان) ، که دو هفته است که پس از پنج ماه تلاش موفق شده کابینه تشکیل دهد و دماغش را بکشد بالا، در حالی که دچار احساس عظمت ناشی از نگاه نکردن به نقشه جهان شده بود، گفت: « اگر بخواهیم دنیا را اداره کنیم که چنین وظیفه ای هم داریم، قم باید پیشتاز باشد.» آگاهان ضمن تبریک این تصمیم گیری مبنی بر اداره دنیا بوسیله هیات دولت احمدی نژاد، پیش بینی کردند که مقدمتا اعمال زیر برای اداره دنیا باید صورت بگیرد.

الف: رئیس جمهور برای اداره دنیا در ابتدا باید به یک زبان، مثلا فارسی مسلط شود و بتواند بدون اشکال حرف بزند که مترجمین بتوانند اظهارات او را ترجمه کنند.
ب: رئیس جمهور باید برای اداره جهان بتواند به کشورهای دیگر برود، برای این کار داشتن گذرنامه کافی نیست، باید ویزا هم بگیرد، مثلا باید بتواند از ترکیه و کشورهای اروپایی ویزا بگیرد.
پ: رئیس جمهور برای اداره جهان باید حداقل 180 کابینه برای کشورهای مختلف تشکیل بدهد، کشورهایی که در بسیاری از آنها هیچ باجناقی هم وجود ندارد و با توجه به اینکه تشکیل یک کابینه در ایران پنج ماه طول کشید، احتمالا چهل سال طول می کشد تا احمدی نژاد بتواند در تمام کشورهای جهان کابینه تشکیل دهد.
یک پیشنهاد سازنده: من پیشنهاد می کنم احمدی نژاد را ببرند در پایتخت کشوری مانند پاریس و او را با یک نقشه مترو در پاریس ول کنند، اگر توانست در عرض یک هفته سفارت ایران را پیدا کند، فعلا اداره فرانسه را به او بسپارند.
نظریه روانکاو: من فکر می کنم این خوش تیپ جان به این بهانه می خواهد یک راهی پیدا کند و به سفر برود و کشورهای دنیا را ببیند، بچه ام دلش می خواهد، ولش کنید به کارش برسد.

نقل از روز ـ ابراهیم نبوی
کاریکاتور نیک آهنگ کوثر

نوشته شده توسط مهدی حسن‌پور در ساعت 12:37 PM | ارسال نظر