Free As in Freedom

Friday, November 18, 2005

Ubuntu On The Business Desktop


«من به عنوان مشاور کامپیوتری یک شرکت با شبکه ای بر اساس ویندوز کار میکنم. ما از راه دور به سرویس دهنده های ویندوزی وصل میشیم و اونا رو مدیریت میکنیم. مدیریت سیستم های کاربران هم با ماست.

ما Exchange Server رو مدیریت میکنیم تا برای کاربران هرزنامه ارسال نشه٬ هارد دیسک ها رو defrag میکنیم٬ ویندوزها رو روزآمد میکنیم٬ نرم افزارهای ضدویروس نصب میکنیم و اونا رو هم به روز نگه میداریم٬ کدهای مخرب و Spyware ها رو حذف میکنیم و ... به نظرم اغراق نیست اگه بگم Microsoft حسابی ما رو سر کار گذاشته و وقتمون رو پر کرده...

یه روز وقتی رئیس ما تو شرکت نبود٬ من یک هارد دیسک اضافی به سیستمم وصل کردم و روش Ubuntu 5.04 رو نصب کردم. مدتی باهاش کار میکردم و یک روز اتفاقی رئیس سیستم من رو دید که دارم با یک سیستم عامل دیگه کار میکنم... امروز بعد از گذشت ۶ ماه من هنوز هم دارم از Linux Ubuntu البته نسخه جدید 5.10 استفاده میکنم٬ پیشرفت خوبی داشتم و از اوقات کاریم هم بهینه تر استفاده میکنم...
من Simon هستم و عاشق Linux شدم...»

روزانه تو اینترنت از این قبیل اظهارنظرها و داستان ها بسیار میبینید٬ این مقاله قصد نداره داستان جدیدی برای شما بگه... فرض کنیم که من یک کاربر کاملا عادی کامپیوتر هستم٬ میخوام کارای روزمره رو بدون دردسر انجام بدم٬ دوست دارم لینوکس رو تجربه کنم و البته کارای زیادی برای انجام دارم و نمیتونم وقت زیادی برای یادگیری بگذارم... من فقط میخوام بدونم آیا لینوکس میتونه کارایی رو که من میخوام برام انجام بده ؟

و ادامه داستان...

نوشته شده توسط مهدی حسن‌پور در ساعت 3:20 PM | ارسال نظر